Страници

Translate

неделя, 23 декември 2012 г.

Маркетинг тенденции през 2013



Нито имам магическа кристална топка, нито искам да се правя на пророк, а и по принцип не съм много добър в прогнозите. Но в следващите редове ще изложа някои мисли и очаквания за тенденциите в маркетинга през 2013г. 

 
1. Облачните изчисления (Cloud Computing)- Забелязали ли сте колко много работа се свършва чрез облачните услуги? Тези услуги под формата на онлайн бизнес приложения, достъпни през уеб браузър, задоволяват изчислителни потребности докато съхраняват софтуера и потребителските данни на свои сървъри. Някои на които може да се обърне внимание са:  Hootsuite е като табло за управление на  социални медии; Freshbooks или Just Cloud It могат да се справят с цялото ти счетоводство; Dropbox, Google Диск услуги за управление и съхранение на данни и споделяне с приятели; BaseCamp – облак за  управление на проекти. Една от най- популярните българска облачна услуги е cloud.bg- хостинг услуга за вашият сайт.  

2. Мобилни разплащания- потенциалът за развитие през 2013 пред услугата е много висок, защото навлизането на смартфоните сред българския потребител ще се случва със засилени темпове. Трите мобилни оператори прогнозират, че в следващите години ще бележат ръст в продажбите на смартфони от около 50% годишно. Да се плащат през смартфон различни стоки вече е възможно в България - чрез услуги като мобилния портфейл на "СЕП България", които обаче трудно успяват да се разпространят масово сред търговците и потребителите, но очакванията са през 2013 това да се промени.

3. Мобилен маркетинг - Половината от мобилните телефони през 2013 г. ще са „умни” – това са прогнозите за развитието на мобилните устройства, а с тях идва и възможността за развитие на мобилния маркетинг. За компаниите, които държат да са креативни и модерни развитието на мобилния маркетинг е напълно задължителен през 2013г., а за много бизнеси може дори да се окаже основният в бъдеще. Различните звена и отдели ще трябва да вземат участие в изграждането на мултифункционални екипи с цел за организациите да процъфтяват в тази мобилна среда: обслужване на клиенти, човешки ресурси, комуникации, продажби, научни изследвания, правен отдел, IT и т.н.

4. Социалните медии- Със сигурност през 2013 г. бизнесът Ви ще се изправи срещу много въпроси, свързани с влиянието на социалните медии върху развитието му. През 2013 г. очакванията са  данните в социалните мрежи да бъдат достъпни до още по-голям кръг от бизнеси и организации, които да искат да изкопчат нещо полезно. През 2013 г. се очаква бум на употребата на вътрешни бизнес мрежи като Yammer и Chatter, позволяващи на служителите да организират работни групи и да обменят идеи по дискусионни бордове в системите им. Ако доскоро основно маркетинг и комуникационните екипи в една фирма се възползваха от възможностите на социалните медии, то в близко бъдеще можем да очакваме те да стигнат до всеки отдел на компаниите. 

5. Данните (Big Data)- Тази тенденция беше една от основните за 2012 , но най вероятно ще бъде такава и за 2014. Около 90% от дигиталното съдържание до 2015 ще е неструктурирани данни, става ясно от проучване на HP. То сочи също, че 72% от компаниите считат, че ефективното управление на „Big data” ще бъде от стратегическо значение. Почти 60% от бизнес ръководителите признават, че организациите им не са готови за работа с големи обеми от информация. Тези компании, които съумеят да организират данните , които извличат и да ги използват най- рационално, ще бъдат сред най- конкурентноспособните и успешни през 2013г.
  
6. Контент маркетинг- или по български казано – маркетинг със съдържание. Създаване на качествено и интересно съдържание ще бъде основна цел на маркетолозите през 2013. Сам по себе си той няма да осигури потенциални потребители или лоялност към вашия бранд, но с негова помощ  ще можете да изразявате и представяте вашата фирмена политика, да достигате по различен и адекватен за всяка аудитория начин. Термините content engineer и content manager ще навлязат по- масово в средите на маркетинга и все по- често може да ги срещаме в обявите за работа. 

7. Индивидуалния маркетинг- през следващата година все повече внимание ще трябва да се обръща на индивидуалността на клиента, за да може той да се чувства специален.  Всеки клиент е различен и компаниите ще трябва да насочат усилия и средства по задоволяване на желанията на различните индивидуални потребители. В България малко фирми прилагат индивидуален подход към различни целеви групи и клиенти , но това е една от промените, които очаквам през следващата година. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар