Нито имам магическа кристална топка, нито искам да се правя на пророк, а и по принцип не съм много
добър в прогнозите. Но в следващите редове ще изложа някои мисли и очаквания за тенденциите в
маркетинга през 2013г.
2. Мобилни разплащания- потенциалът за развитие през 2013 пред
услугата е много висок, защото навлизането на смартфоните сред българския
потребител ще се случва със засилени темпове. Трите мобилни оператори
прогнозират, че в следващите години ще бележат ръст в продажбите на смартфони
от около 50% годишно. Да се плащат през смартфон различни стоки вече е възможно
в България - чрез услуги като мобилния портфейл на "СЕП България",
които обаче трудно успяват да се разпространят масово сред търговците и
потребителите, но очакванията са през 2013 това да се промени.
3. Мобилен маркетинг - Половината
от мобилните телефони през 2013 г. ще са „умни” – това са прогнозите за
развитието на мобилните устройства, а с тях идва и възможността за развитие на
мобилния маркетинг. За компаниите, които държат да са креативни и модерни развитието
на мобилния маркетинг е напълно задължителен през 2013г., а за много бизнеси
може дори да се окаже основният в бъдеще. Различните звена и отдели ще трябва
да вземат участие в изграждането на мултифункционални екипи с цел за организациите да процъфтяват в тази мобилна среда: обслужване на
клиенти, човешки ресурси, комуникации, продажби,
научни изследвания, правен отдел, IT и т.н.
4. Социалните медии- Със
сигурност през 2013 г. бизнесът Ви ще се изправи срещу много въпроси, свързани
с влиянието на социалните медии върху развитието му. През 2013 г. очакванията
са данните в социалните мрежи да бъдат
достъпни до още по-голям кръг от бизнеси и организации, които да искат да
изкопчат нещо полезно. През 2013 г. се очаква бум на употребата на вътрешни
бизнес мрежи като Yammer и Chatter, позволяващи на служителите да организират
работни групи и да обменят идеи по дискусионни бордове в системите им. Ако
доскоро основно маркетинг и комуникационните екипи в една фирма се възползваха
от възможностите на социалните медии, то в близко бъдеще можем да очакваме те
да стигнат до всеки отдел на компаниите.
5. Данните (Big Data)- Тази тенденция
беше една от основните за 2012 , но най вероятно ще бъде такава и за 2014. Около 90% от дигиталното съдържание до 2015 ще е неструктурирани
данни, става ясно от проучване на HP. То сочи също, че 72% от компаниите
считат, че ефективното управление на „Big data” ще бъде от стратегическо
значение. Почти 60% от бизнес ръководителите признават, че организациите им не
са готови за работа с големи обеми от информация. Тези компании,
които съумеят да организират данните , които извличат и да ги използват най-
рационално, ще бъдат сред най- конкурентноспособните и успешни през 2013г.
6. Контент маркетинг- или по
български казано – маркетинг със съдържание. Създаване на качествено и
интересно съдържание ще бъде основна цел на маркетолозите през 2013. Сам по
себе си той няма да осигури потенциални потребители или лоялност към вашия
бранд, но с негова помощ ще можете да
изразявате и представяте вашата фирмена политика, да достигате по различен и
адекватен за всяка аудитория начин. Термините content engineer и content manager ще
навлязат по- масово в средите на маркетинга и все по- често може да ги срещаме
в обявите за работа.
7. Индивидуалния маркетинг- през
следващата година все повече внимание ще трябва да се обръща на
индивидуалността на клиента, за да може той да се чувства специален. Всеки клиент е различен и компаниите ще трябва
да насочат усилия и средства по задоволяване на желанията на различните
индивидуални потребители. В България малко фирми прилагат индивидуален подход
към различни целеви групи и клиенти , но това е една от промените, които
очаквам през следващата година.
Няма коментари:
Публикуване на коментар